kisah hidup julie

Followers

Our Anniversary

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 2, 2011

sedih sangat2....


ary neyh rasa down sgt2..nper takde org yg faham pe perasaan sy skurunk....nper perlu pentingkan diri sndiri....susah senang same2 an..tu ar erti sahabat...sy benci ad sahabat..ckupla sekadar kawan shaja....sahabat selalu bersama masa susah atau senang..sntiasa memahami kita n sntiasa menggmbirakan hati kita...sy da serik mmpunyai sahabat yg berpura2 jd sahabat..maafkn sy kerana ta boleh trima kamu sbgai sahabat lagi..perasaan tu da mati dalam diri sy....sy da cukup bersabar dengan kamu..bila kamu susah,kamu minta tolong sy..billa kamu sedih,sy ad dengan kamu..bila kamu gembira,sy dengar cerita gmbira kamu...tp bila sy susah,sedih,even gmbira skalipn kenapa kamu seolah2 ta na dengar cerita sy?trima kasih buat sy cmtuh...takkn ad lagi kenangn mcmtu lg lepas neyh....
 Mempunyai satu sahabat sejati lebih BERHARGA dari seribu teman yang mementingkan diri sendiri

Hati-hatilah atau tinggalkan sahaja sahabat seperti dibawah:
  • Sahabat yang tamak: ia sangat tamak, ia hanya memberi sedikit dan meminta yang banyak, dan ia hanya mementingkan diri sendiri.
  • Sahabat hipokrit: ia menyatakan bersahabat berkenaan dengan hal-hal lampau, atau hal-hal mendatang; ia berusaha mendapatkan simpati dengan kata-kata kosong; dan jika ada kesempatan membantu, ia menyatakan tidak sanggup.
  • Sahabat pengampu: Dia setuju dengan semua yang kamu lakukan tidak kira betul atau salah, yang parahnya dia setuju dengan hal yang dia tidak berani untuk menjelaskan kebenaran, di hadapanmu ia memuji dirimu, dan di belakangmu ia merendahkan dirimu atau mengkhianati amanahmu. Bila telah di percayai, dia khianati. Bila telah di cintai, dia dustakan.
  • Sahabat pemboros dan suka hiburan: ia menjadi kawanmu jika engkau suka berpesta, suka berkeliaran dan ‘melepak’ pada waktu yang tidak sepatutnya, suka ke tempat-tempat hiburan dan pertunjukan yang melalaikan.
  • Sahabat yang membawamu semakin jauh dari Allah. Seorang yang tidak menambah kebajikanmu di dunia, lebih2 lagi di akhirat. Seorang yang tidak menambah manfaat kehidupanmu di akhirat, bukanlah temanmu yang sebenar.

No comments: